Melyek a legelterjedtebb online marketing eszközök?
Annak ellenére, hogy a webáruházak nagyon elterjedtek, még sokan viszonyulnak bizalmatlanul az online vásárláshoz. Az emberek szeretik pontosan tudni, hogy kitől, milyen háttérrel, mit vásárolnak. A bizalmat a rendszeres, személyes találkozással nyilván könnyebben el lehet érni, de a webshopok világában ez nem lehetséges. Éppen ezért vált kiemelten fontossá az online marketing eszközökkel történő bizalomépítés, amely sikeres tervezéssel nagyobb forgalmat és bevételt eredményez.
Mivel manapság nagyon sok online marketing eszköz áll a webshopok rendelkezésére, több módszer kombinálásával, ugyanakkor a mértékletesség elvét szem előtt tartva, látványos eredményeket lehet elérni. Ugyanakkor fontos tisztában lenni azzal, hogy eltérő célcsoportokban más-más módszer kelt bizalmat, így a szakszerű tervezést nem lehet háttérbe szorítani. A legelterjedtebb, sok webáruház esetében sikeresen alkalmazott online marketing eszközök közé sorolható a banner, ami tulajdonképpen egyszerűen alkalmazható reklámcsíkot jelent a weboldalon.
Az e-mail marketing a hagyományos direkt marketing és a telemarketing internetes kombinációja, ami elsősorban költséghatékonysága miatt sorolható a leggyakrabban alkalmazott online marketing eszközök közé. A keresőoptimalizálás az előző két módszernél összetettebb tevékenység, amely során egy honlap szerkezeti és tartalmi felépítése mellett a piac felmérésével is foglalkozni kell. Itt fontos megemlíteni a fizetett keresőhirdetések módszerét is. Egy másik elterjedt módszer a vírusmarketing, amely segítségével óriási tömegeket, minimális költséggel meg lehet szólítani. A felsoroltakon kívül természetesen még sok más online marketing eszköz létezik, tehát a webáruházak jellege, valamint a költségek függvényében bőven van miből válogatni. 2011-től kezdődően ugrásszerűen megnőtt a különféle eszközök száma. Egy friss felmérés például 2018-ban több mint 6000 eszközt csoportosít.